FAQ

FAQ, oftwel veelgestelde vragen. Hieronder vind je ze, inclusief antwoord!
Heb je toch een vraag die hier niet bij staat? Stel hem dan via het contactformulier.

Over Lightroom training

Hoe lang kan ik Lightroom training gebruiken?
Je mag de video’s onbeperkt kijken, dit betekent dat je niet aan een tijdslimiet vast zit! Wanneer er nieuwe functies in Lightroom beschikbaar komen, zal ik daar zo snel mogelijk nieuwe video’s over plaatsen, waar jij ook direct naar kunt gaan kijken. Zonder extra kosten uiteraard!
Waar kan ik terecht met mijn vragen?

Kom je er niet uit of heb je vragen over de training? Via Facebook, WhatsApp of een mailtje zijn we bereikbaar en proberen we je vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Check het contactformulier voor alle manieren om ons te bereiken.

Is het programma Adobe Lightroom inbegrepen in de training?

Nee, je moet zelf het programma Adobe Lightroom aanschaffen. Check de site van Adobe voor meer informatie.

Kan ik de training volgen als ik een oudere versie heb van Adobe Lightroom?

Jazeker, dat kan! De training is opgenomen in Lightroom Classic. Deze nieuwste versie heeft een aantal functies die in oudere versies niet beschikbaar zijn. Je kunt in de training precies zien bij welke video’s dit van toepassing is.

Kan ik de training alleen op mijn computer bekijken?

Nee, je kunt de training ook op een telefoon of tablet kijken. Maar let wel op: De video’s zijn het beste te bekijken op je computer. Als je wilt wisselen van device, moet je zorgen dat je op het eerdere device bent uitgelogd.

Hoe kan ik voor de training betalen?

Voor nu is het enkel mogelijk om via iDeal of Bancontact te betalen, later komen daar wellicht nog andere betalingsmogelijkheden bij.

Ik woon niet in Nederland of België, hoe kan ik betalen?

Op dit moment kun je via iDeal of Bancontact betalen tijdens je bestelling. Voor mensen die niet in Nederland of België wonen of zonder een Nederlandse of Belgische bankrekening is het dus niet mogelijk om tijdens de bestelling te betalen. Je kunt een mailtje sturen (info@lightroom-training.nl) met je bestelling, zodat ik je een factuur kan sturen. Na betaling via je bank kun je met de training beginnen, of je bestelde producten downloaden.

Mijn team wil de training gaan volgen. Kan dat?

Jazeker, dat kan! Een inschrijving is persoonsgebonden en geldt voor 1 persoon, dus wanneer je meerdere teamleden wilt laten deelnemen aan de training, dien je voor elke deelnemer een training aan te schaffen. Stuur me bij het aanmelden van meer dan 5 deelnemers een mail, ik denk graag met je mee!

Ik mag de training voor mijn werk gaan volgen, hoe kan ik me aanmelden?

Super tof dat je dit mag gaan doen! Stuur me een mail en ik zorg dat de factuur op naam van het bedrijf komt te staan en deze via een overboeking kan worden betaald in plaats van iDeal. Na ontvangst van het totaalbedrag stuur ik je een mail en kun je de training gaan volgen.

Over de losse modules

Gelden er andere antwoorden op de FAQ voor de losse modules?

Nee, alle bovenstaande antwoorden zijn ook van toepassing op de losse modules.

Wat is het verschil tussen de complete Lightroom training en de losse modules?

In de complete Lightroom training komt letterlijk alles aan bod. Ik vertel je wie ik ben, over het verschil in catalogussen, wat handig is qua mappenstructuur en neem alle modules met je door.

In de los aan te schaffen modules behandel ik uiteraard ook alles over die module.

In beide versies worden (relevante) updates en nieuwe functionaliteiten opgenomen.

Kan ik korting krijgen als ik meerdere losse modules wil aanschaffen?

De losse modules zijn al scherp geprijsd, dus hier kan geen korting op worden gegeven. Daarnaast is het wellicht handig om te checken of het bij aanschaf van meerdere modules voordeliger is om de complete Lightroom training aan te schaffen.

Over de Presets shop

Wat is het verschil tussen een preset in deze shop en een preset van Set your style?

De preset van Set your style (via Editing Moments, mijn bedrijf) wordt persoonlijk voor jou ontwikkeld terwijl je er bij zit. Hierdoor krijg je een preset die perfect aan jouw wensen voldoet. De presets in de shop zijn vooraf door mij (Hanneke) ontwikkeld.

Wat mag ik wel en niet met een preset uit de shop doen?

Je mag de preset gebruiken voor je eigen foto’s en je mag deze uiteraard ook aanpassen naar je wensen als je dat nodig vindt. Doorverkopen of doorgeven aan iemand anders mag niet.

Kan ik twee presets samenvoegen bij aankoop?

Als je twee presets gevonden hebt die je graag wilt kopen, maar deze nog niet als Combi aan te schaffen zijn, stuur me dan een berichtje via mail of WhatsApp (zie de contactpagina) en ik zal het voor je regelen!

Wat moet ik doen als de preset niet het resultaat geeft wat ik had verwacht?

Als de preset niet het resultaat geeft wat je had verwacht, kun je proberen om de instellingen in Lightroom aan te passen. Misschien werkt dat beter voor je! Als het echt niet voor je werkt, kun je via een Eerste hulp bij presets (via Editing Moments, mijn bedrijf) samen met mij kijken hoe we het op kunnen lossen. Omdat het een direct downloadbaar product is, kan ik geen geld teruggeven. Bij de aankoop heb je afgezien van je herroepingsrecht en ingestemd met een directe levering.

Ik heb mooie resultaten gekregen met een van de presets, wil je ze zien?

Ja, dat vind ik super tof, zeker als ik hem ook (uiteraard met naamsvermelding) mag laten zien op de site! Stuur me een mail (zie de contactpagina) en dan komt het goed!

Over de spiekkaartjes

Komen er ook papieren spiekkaartjes in de shop?

Nee, voorlopig niet. Ik heb hier lang en hard over nagedacht, maar uiteindelijk heb ik voor een digitaal product gekozen. Wellicht in de toekomst!

Wat mag ik met de spiekkaartjes doen?

Je mag de spiekkaartjes voor eigen gebruik printen. Doorverkopen of doorgeven aan iemand anders mag niet.

Ik ga een workshop geven, en wil de spiekkaartjes aan mijn deelnemers geven, kan dat?

Dat is supergaaf! Als je de spiekkaartjes aan de deelnemers van je workshop wilt geven, zou ik het heel fijn vinden als je even contact met me opneemt. Dan kunnen we kijken wat we kunnen regelen!

Ik ben niet tevreden over de spiekkaartjes, wat nu?

Ten eerste vind ik dat echt jammer om te horen! Omdat het een direct downloadbaar product is, kan ik helaas geen geld teruggeven. Bij de aankoop heb je afgezien van je herroepingsrecht en ingestemd met een directe levering.